TÅRAR OCH MEDKÄNSLA

KÄRA ALLA NI VÄNNER TILL MEDMÄNSKLIGHET!

Denna dag har gett många intensiva intryck till dagens rubrik.
Rapporter från flera brott mot medmänsklighetens grundläggande principer.
Försök att själv eller tillsammans med andra ta fram exempel 
 på detta.
Och VARFÖR gör man så???!!!   Vad tror man att man skulle vinna???!!
Jag har mina egna funderingar, men jag behåller dom för mig själv så länge för att inte ens försöka styra eller påverka tänkandet hos andra.  Utveckla gärna de tankar ni har på detta område och låt mig få veta.
TACK på förhand.

Medkänsla = känna med dom som har aktualiserats för oss denna dag.
Endast två exempel från min egen "lista":  gamle Djaodj i Gheleb som haltande försökte komma undan de straffande regeringssoldaterna.  Han hann inte så långt utan blev en av  dom ca. 40 mördade   Det är just byn Gheleb , dess strukturer och befolkning som frimärksprojektet försöker hjälpa.
Det andra exemplet är den unga mamman som satt med sitt lilla barn i en intern flyktinguppsamling.
Hennes förtvivlade och tomma blick som vi också kan se i reportagen från Somalia.
Låt oss hjäpas åt att visa att kärlek och medmänsklighet är starkare än allt hat.


Nu på tisdag höststartar frinärksklubben i Skellefteå.
För mig som frimärksinsamlare (nytt ord?) är det filatelistiskt intressant och en av huvudtillfällena för frmärksprojektets finnansiering.  Nästa riktig stora tillfälle är träffen i Vindeln 30/9 - 1/10.
Du som läser detta är också välkommen dit.  Sprid ryktet om denna träff och om ingeronnback.blogg.se.
Mina ögon håller på att tröttna för denna gång så det får bli punkt här.

För medmänsklighetens skull
Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske           Tel. 0912 - 616 88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0