Hösten är kommen - - - men vi förgyller tillvaron.

Hösten är kommen - - -  men vi vill vara med och förgylla tillvaron för dom som saknar det mesta av vår relativa överflöd.  Dessutom har du kanske har någon eller några som bryr sig om hur du har det och hur du mår.
Det är en stor lycka och förmån att ha det så "ordnat"
.  . 

Några frågor som jag ofta mött är "Vad kan dessa små taggiga" lappar betyda?"  "Vykort - det är väl ingenting att bry sig om?!".  "Att jag inte fick veta om detta frimärksprojekt innan jag skjutsade efterlämnade kort och brev efter  -- - på sopstationen?!"

Hur bär du dig åt, frågar man ?  Jo; jag säljer det skänkta materialet till samlare  och det har blivit ganska mycket pengar med åren.

Nu skall jag lista några av de samlingsområden som  jag känner till utan någon som helst prioritering
:

    X  frimärksklipp, d.v.s. hörnen där frimärkena sitter kvar
    X  hela kuvert med frimärkena kvar 
    X vykort,använda eller oanvänds från Sverige och resten av världen.
       svenska svart/vita kort är särskilt efterfrågade
.      Eritrea, Etiopien, Guatemala, m.fl. länder  ja alla.
    X radiolicenser, skattekvitton, dokument som exempelvis fatighetsaffärer där stämpelkvittona finns me
    X spypåsar (oanvända) från olika länder.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

En genomgående önskan är att materialet bör skall vara av bra kvalite.  Om du själv är oaäker på kvalitetsbedömningen så kan jag hjälpa till med den den.
Jag har goda medarbetare på plats i Eritrea som jobbar ideeelt och därför behöver jag inre bygga upp nån egen administration och byråkrati som har en tendens att tugga i sig pengat.

Jag er annan vädjan också:  SPRID RYKTET OM DETTA FRIMÄRKSPROJEKT MED DEN VIDHÄNGANDE FRIMÄRKSINSAMLINGEN  OCH BERÄTTA OM  BLOGGEN:  ingeronnback.blogg.se.

Församlingstidningar och lokalpress går det ju att kontakta  -  jag lever ju som lite i skymyndan och når själv inte så många.

Frågor och kommentarer är hjärtligt välkomna.

Hoppas nu att all denna information inte uttröttaer Er.

För medmänsklighetens skull

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske. Tel. 0912 - 616 88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0