bonässund, rosvik godmersta, storvreta, fole, stavaträsk

Hej på er alla!

De uppräknade sex platserna är väl inga större orter om jag nu har rätt.  Har jag fel så är ni välkomna att korrigera mig.
Det finns flera tusen andra platser som kan räknas till de mindre orterna,  och många av "dessa mina minsta" har eller har haft vykort av vyer som är typiska för den orten.
Ett svart/vitt vykort från någon av de små orter är MYCKET EFTERFRÅGADE bland samlare och betalas därefter.
 En "inventering" kanske kan finna några sådana kort.  Låt dom inte bara ligga utan låt dom bli till firekt nytta i dagens pressade läge på Afrikas Horn.  Jag har tagot mig friheten att koncentrera frimärkshjälpen till den bergiga delen av Eritra, också det på Afrikas Horn.

Imorse fick jag bl.a. två små julkort stämplade Burträsk 22/12, 1934 och ett stämplat 24/12, 19?4
i Hörne - - ?
Jag måste nog ringa en småa-julkorts-samlare och erbjuda dessa kort in ungen av er som läser detta hinner föra. 
Jag sitter som en hök vid telefon 0912 - 616 88.
 Vädret är som en höstdag som kommit av sig och det är jag tacksam för och så har jag någonstans att ta vägen me min tacksamhet.  Jag beundrar sången "Jag vill tacka livet som gett mig så mycket
men samtidigt med tacksamheten följer en undran "tacka livet"  .  Hur gör jag det?!


Det är ju närmast tragikomiskt när vi i västvärlden talar om länder som någon upptäcktsresande "upptäckte" något för oss avlägset land.   Det låter nästan som om dom nästan inte fanns innan vi upptäckte dom.  Nu skall jag inte bre ut mina tankar i detta ämne.
Jag kan till sist konstatera att de mindre orterna som kanske producerat svart/vta vykort har jag ingen aning om att dom fanns/finns. 

Radikalt hjärtliga hälsningar, om man nu kan skriva så?  Vilket jag uppenbarligen kunde.

Jag blir varm om hjärtat när jag tänker på vad vår gemensamma insats innebär.
DET LÖNS!

Inge Rönnbäck
Tel. 0912 - 616 88
Det där blir en av mina halvfilisofiska frågor.  Jag får såna där ryck ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0