Filatelistträff i Vindeln

Filatelister  -  tack för senast.

En riktigt trvivsam träff i Vindeln; som vanligt
Min försäljning till förmån för projektet i Gheleb, Eritrea, gav drygt 2.000 kronor.
Va`lite kanske nån tycker.  Jag har en något avvikande uppfattning.  Det är det uthålliga  och återkommande som i längden ger mest. Och så väntar jag på inkomsterna från Phileas auktion där jag hade en del material inlämnat.
Välsignad vare alla dess miljongalor, men jag värderar "tant Agda" och "farbor Kalle" som i sin uthållighet  och regelbundenhet med det betydligt mindre gåvorna betyder mest,.

Det filatelistiska utbytet både vidgar och vidgar intressset.


Början på denna måndag här i Byske är helt uppmuntrande.
Nu skall Elisabeth och jag ut och provköra den bil som kan bli vår nya.
Den förra höll på att vara farligt rostig.

I några inlägg för en tid sedan  beskrev jag vilka filatelistiska donationer som är dom mest efterfrågade.
Knappa in er där.   Kvarsående frågor är välkomna.

Detta inlägg har jag "korrekturläst" fleeera gånger och alltid hittat något att korrigera.
Min lärare i svenska i Töre Högre Folkskola hade nog haft en del språkmässigt att anmärka på..
Men om jag skulle vänta på det fullkomliga så fick jag nog fått vänta länge än.

Jag tar chansen att det jag skriver är begripligt.

Sist men inte minst:  låt oss denna dag vara goda medmänniskor 
"Medmänsklighet och Filateli!"

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske.
0912 - 616 88


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0