"Medmänsklighet och Filateli"

Jag beklagar på nytt att min text blir så pytteliten.
Jag själv kan inte få den större.  Så före nästa inlägg måste jag konsultera någon kunnig(-are).
Hoppas att detta inlägg trots allt är läsbart.

"Medmänsklighet och Filateli" är underrubriken till denna blogg.
Frågor, kommentarer och förslag till förbättringar välkomnas!!!

INTE MINST HUR DENNA BLOGG SKALL NÅ UT TILL ALLT FLER BETRAKTARE
==================================================

Om Inge Rönnbäck blir bekant eller inte kommer ganska långt ner på listan av alla "måsten"

Att det finns behov av tydligare medmänsklighet råder det knappast någpn tvekan om.
Medmänsklighet här och medmänsklighet i exempelvis förtryckets Syrien och medmänsklighet
i-land och u-land emellan.

Om jag inte blir så bekant är mindre viktigt, MEN "SAKEN" SOM SÅDAN FÅR INTE FÖRDUNKLAS ELLER TAPPAS BORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns en massa så kallade skäl eller ursäkter till varför man inte skall bry sig.
Mitt möte med den krassa och hårda verkligheten har lett mig fram till bl.a. "om jag inte gör min del" vem skall då ta sig an den?
På svaret "Men man vet ju inte om det kommer fram" brukar jag svara  "Om pengarna blir kvar på ditt bankkonto kan du vara 100% säker på att dom inte kommer fram".

JAG  SAMLAR  JU  INTE IN  KONTANTER,  MEN  HAR  FUNNIT EN ANNAN NISCH, som har visat sig vara ytterst verksam.

Jag tar emot allt slags filatelistiskt material som jag säljer till samlare och det blir direkt hjälp för dom som saknar alla "årets kulklappar".  Pengainsamlandet får andra sköta om.

Många har sagt "Och jag visste inte om att man kunde göra gott med frimärken" när man skulle städa upp/ut efter någonbekant som gått ur tiden.  Här har ni chansen.

För medmänskligheten

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske
Tel. 0912 - 616 88
epost. [email protected]
blogg: ingeronnback.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0