Mänsklig godhet

Senaste tiden har det visats exempel på vidrig omänsklighet.  Jag undrar ibland om uppfinningsrikedomen på detta område inte har något slut?!

Jag vill försöka matcha detta med dess radikala motsats. Har grunnat över detta redan innan Kadaffi så tydligt exemplifierade sin variant av ondskan.

VARFÖR ÄR MÄNNISKAN GOD?

Själv möter jag mest goda människor; ingen ondska eller elakhet.
Eller är jag bara naiv?! Eller bara oupmärksam?
Får jag ge dig som läser detta att matcha ett uttryck för ondska med två uttryck för godhet.
Vi kan väl ta oss friheten att för tillfället skippa Lukasjenk i Vitryssalnd och hans kompis i Libyen.
Och vi kan hålla oss till exempel som är oss något närmare och som berör oss.

När det gäller det vi kan kalla godhet på filatelins område så har den varit överväldigande.
Det rör sig om den del av godheten som heter generositet.

Låt oss fortsätta att hjälpas åt på denna väg!!!

En absolut klarblå himmel här gör ju inte saken sämre.  Det är nåstan som om solskenet "hjälper" godheten.

Jag använder inte ordet snällhet därför att det kan låta som mesighet.  Kanske du har en annan uppfattning?

Har du list att maila mig så är sdressen [email protected]

Jag ber att få önska er alla en god dag med mycken ömsesidig godhet

Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0