Medmänsklighetens förespråkare och förkämpar

Hur kan några frimärken och vykort blir till hjälp för dom som bor på Afrikas Horn?!
Jo; jag säljer det donerade materialet till samlare här och där.  Så fort banken här i Byske öppnar idag skall jag skicka 13.000 kronor till projekt Gheleb i Eritrea.  Dessa pengar kommer, enligt telefonsamtal häromdagen, att gå till stöd för skolarbetet.  Och det är, tycker jag, en bra "investering" för framtiden.
Den som vill veta mer kan ju skriva, maila eller inga.
Jag ser fram emot filatelistsäsongen då jag kan bjuda ut det material som samlats under sommaren.
Det jag fick sälja under marknaden (2.300;-) vär var trots allt något begränsat.

Jag har en brist på svart/vita vykort så sådana är särskilt väkomna!!!  Från hela vårt avlånga land.

Jag önskar er alla en god sensommar.

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske.
Tel. 0912 - 616 88
Epost: [email protected]

P.s. Vi har haft en del problem med vår Epost den senaste tiden.  Ett ex. när Elisabeth ringde  supporten igår fick hon vänta i 45 minuter och hade då inte fått något svar varpå hon helt förståeligt la på luren.  Vem hade inte gjort det.  D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0