bössinsamling; alias fredsarbete

God tisdagsmorron!

Rasistsidorna ökar enligt text TV.
Jag tycker att vi var och en bör tänka igenom var han/hon står.  Om du träffar någon som kommer med sådana åsikter så begär en motivering till vaför man tänker och tycker så.  Vi har ju tanke- och yttrandefrihet i Sverige, men man bör kanske fundera över om det finns några gränser.  Är alla åsikter legitima???  En öppen fråga.

Tänk igenom var du själv står och vad du bygger din åsikt på.

"Bössinsamling; alias fredsarbet"  lyder ju dagens rubrik.  "Jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut - - - -"  lyder ju en strof på en sång som du kanske nynnar med i.  Då måste det ju vara ont om just bössor.
För många år sedan var jag med och demonstrerade för en nukleärfri zon  (var det så slagorden ljöd?!)    Flera avtal har den senaste åren undertecknats av dom s.k. stormakterna om en minskning av antalet atombomber och liknanade förstörelsevapen.  Jag vet inte, och ingen anna lär heller veta det heller, hur stor överkapaciteten är;  d.v.s. hur många gånger man kan förstöra denna livsmiljö med det man sparat åt sig ifall den andra onda makten skulle börja.

VAD HAR DETTA MED FRIMÄRKSPROJEKTET FÖR GHELEB ATT GÖRA?!
jAG FÖRSTÅR ATT DU STÄLLER FRÅGAN.
KOMPLETTERA DET MED FÖLJDFRÅGOR OM GODA LEVNADSFÖRHÅLLANDEN OCH EN POSITIV ATTITYD TILL GRANNAR  NÄRA OCH LITE LÄNGRE BORT INTE HJÄLPER TILL AII BEVARA OCH UTVECKLA GEMENSKAP.   Det där kanske blev onödigt krångligt, men snälla du försök förstå! 

.  Insamlingen var till förmpån för Somalia hjälpen.  På den timme gav de förbipasserande 620 kronor.  Jag och det blir säkert flera med mig skall ut med insamlingsbössorna igen.
Av samtal med givarna hade TV:s reportage haft ett oerhört genomslag.

Frmärksprojektet för Gheleb i Eritrea arbetar ju i samma anda och med samma inriktning som bössinsamlingen för Somalia.

Dina frågor och kommentarer uppskattas.

Tillsammans för medmänsklighet och solidaritet.

Inge Rönnbäck
Byske

P.s. Tacksam om du också ville sprida ryktet om bloggen ingeronnback.blogg.se med underrubriken "Medmänsklighet och Filateli".  Jag är ju en icke-person i bloggosfären så jag får föröka att få hjälp även på detta sätt. D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0