svart - vitt eller?1

Nää; livet är nog inte så enkelt tycker och tror jag.
Jag skall inte trötta er många exempel som jag tycker stöder detta påstående.
Tänk själv efter om du kan hitta något sådant exempel som det är svårt att placera i någon av dessa två kategorier.  Ta´ bara den delikata frågan om en absolut sanning och en s.k. vit lögn?!
Kan en "vit lögn" månne vara  armhärtigare än den stålblåa sanningen?  Frågan varkar  onekligen ledande.

En sanning som vi nog alla kan hålla med om är livets förgänglighet.  Vi kan väl hjälpas åt att göra den tid vi har kvar så ljus som möjligt.  En ganska tydlig väg är att låta en frimärksdonation bli till en barmhärtighetsgärning.

När jag läser igenom mitt utkast ser jag att något som jag trodde att jag skrivit om den gamles visdom och kunskap har fått vingar och flaxat iväg nånstans i cyberspace. Ta`tid att lyssna till och prata med den gamle.

Har arbetat en hel del idag med sorteringsarbete, men där är ett drygt arbete kvar.
Känner du till någon som skulle ha intresse av en liten nätt Indien-samling?

Det är inte bara din frimärkssamling som är värdefull.
Du själv är så värdefull att det inte går att betala kostnaden, så sträck på dig.
MVH
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0