Karlavagnen och "Medmänsklighet och Filateli"

Vad har jag gett mig in på?!

Det kan man undra över.  Har blivit lovad eller var det ombedd att medverka i radioprogrammet Karlavagnen nu på tordagkväll.  Ämnet är "Soldater" och jag skall berätta  om mitt möte med guerilla-  befrielsesoldater i Erritrea och i en rehabiliteringsklinik i Port Sudan.
Programledaren kommer att ställa frågor.  Jag har önskat att inte få frågorna i förväg utan det bli lite av "skjuta från föften" upplägg.

Jag hoppas att jag kan komma in på bloggens tema "Medmänsklighet och Filateli".
Den filatelistiska delen har varit övervädigande den sista tiden.  Maj till i början av oktober var inkomsterna drygt 20.000 och nu har det blivit några tusen till.
Tillåt mig citera en rad ur Nya Testamentet "Glädjens med mig".  Det blir liksom roligare om man kan hjäpas åt också med glädjen.

Det skall bli intressant att få höra hur skolbiblioteket i Gheleb utökats och förbättrats med hjälp av feimärkspengarna.  Det kommer så småningom att framkomma  genom detta medium.

Nu skall jag ta en titt på en jättekasse mde frimärken och börja med förberedelserna för frimärksklubbmötet (mitt länsta ord för idag) i Skellefteå imorron e.m./kväll.

Jag önskar er allt gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0