84 år och full av medmänsklighet

Idag har jag blivit uppringd av två damer i 80 - års åldern.

Båda ville bidra till frimärkssamlingen, vilket jag tackade för.
"Vad skall jag göra med alla vykort och frimärken jag samlat under ett långt och rikt liv?"
Man hade läst om detta projekt i olika veckotidningar och tänkte att detta projekt kunde bli en god förvaltare?!
Och det har visat sig vara just det.
Jag blir så glad när jag ser att man inte stänger in sig i sin egen värld.
Alltså medmänsklighet i ett vidare perspektiv.

Strax efter dessa två samtal blev jag uppringd av en man som har ett inte alldeles vanligt samlarområde.
Han samlar nämligen spypåsar, så klart oanvända, från olika flygbolag.

En annan samlare söker sedlar från andra länder.  Det skall tydligen inte vara till nån finnansspekulation utan just
för samlandet.  
Soligt och vackert är det ockkså denna eftermiddag.  Det påminner mig om vädret i bergsbyn Gheleb där vi bodde våra första fem år i Eritrea.

Ja; detta var ett litet tillägg till förmiddagens blogg.

För medmänsklighet och solidaritet

Inge Rönnbäck.

Jag ser hur flugspöfiskarna samlas längs Byskeälvens stränder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0