lyckan över ett fynd

Själva begreppet fynd kan man ju fundera över.
Är fynd samma sak som en upptäckt?
Svaret är upp till dig att formulera.
Columbus m.fl. "upptäckte länder" - sett från ett begränsat europeiskt perspektiv
men de folk som bodde där visste ju redan att dom och deras land fanns.
Med medicinska upptäckter är det "ju" (ett besvärligt ord) något annorlunda.
En filatelist kan göra ett fynd och vem drömmer eller fantiserar inte om det?!

Jag har "upptäckt" vad jag redan hade mött att det finns så många medmänskliga och generösa människor.  Frimärks- och vykortsgivarna blir allt fler.  Jag har ett angenämnt "problem" att hinna med att sortera och bjuda ut, men det får bli i den takt jag hinner.

Mina samarbetspartners i Gheleb kommer nu att satsa på skolmaterial och utökning av skol-
biblioteket.  OCH det roligaste är att man kommer att satsa på en skolträdgård där barnen får lära sig vikten av att odla grönsaker och skolträdgården kommer man att att kunna konstbevattna genom vattenprojektet.

Ha`en god dag önskar jag er alla

Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0