Glädje!

Det är hög tid för mig att skriva och det gör jag gärna.
Orsaken är precis som det står i rubriken.

Glädjen över att en tonåring fått återförenas med sin mamma som redan bor här.
Väntans och osäkerhetens tid är över!!!  Infödingar här och Röda Korset har apelat en avgörande roll.
  Väntan har varit dryyyyyyg! Ni skulle ha sett hans bagage!  En liten bag rymde alla hans ägodelar att jämföra med andra resenärers jätteväskor.
Han kom från ett land som har en av världens högsta årsmedeltemperaturer.  En landsman lät honom övernatta hos sig och lånade honom sen en vinterjacka och en mössa för hans resa inom Sverige eljesta hade han väl frusit ihjäl
Jag kan tyvärr inte avslöja några fler detaljer av säkerhets skäl.

En filatelistisk glädje.  Generositeten är enorm, vilket torde bero på att man vill sina fattigare medvandrare väl.
Fick idag en intressant och uppmuntrande rapport från den lokala utvecklingskommitten som förvaltar frimärkspengarna.
Projektet kommer att utökas med en trädgård, dels för träning men också för att få fram egna grönsaker.  De bifogade bilderna är ytterst illustrativa.
Kanske jag kommer att göra en sammanfattning  -  det beror på tidsprioriteringen, som kan vara ytterst knepig.

Det område inom filatelin som behöver en rätt snabb påfyllning är svart/vita ykort, använda eller oanvända.

Med hjärtliga hälsningar
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0