Allt flera frimärkta för medmänsklighet

Kära Vänner!
Jag måste tydligen konsultera någon it-kunnig för att få hjäp att få texten förstorad.
Det går så bra när jag skall skriva något på snigelpost eller epost, men inte på bloggen.

I tisdags var jag inbjuden till ett äldreboende för att initiera en kurs i korsordslösning.
Mycket intressant; en äldre dam sa nästan hela kvällen "men inte kan jag".  Hon kunde visst.
En man som många ansåg inte vara den smartaste var riktigt duktig men hade så svårt att uttrycka sig.  Vi var ett par stycken som kunde locka fram kunskaper, som man uppenbarligen inte trott sig ha.  Kalla det rentav en befrielserörelse!
Jag blev inbjuden igen nästa tisdag.

Mellan den 9/2 och idag har frimärlsinkomsterna blivit 3.700.  Denna summa jämte de övriga inkomsterna under detta år kommer, enligt en utförlig plan från den lokala kommitten i Gheleb, Eritrea, att användas till mattillskott, skolmaterial och etablerandet av den skolträdgård.
Den senare akriviteten gläder mig särskilt mycket.  Berikande och varierad kost som man själv får vara med om att skaffa fram.

På lördag har vi en större filatelistträff i Ånäset, som ligger ungefär mitt mellan Skellefteå och Umeå.  Det brukar vara mycket trivsamt och blir dessutom ett bra försäljnungstillfälle för frimärks- och vykortsprojektet.

Jag sätter punkt för detta blogginlägg med en önskan om allt gott.
En gemensam omsorg.  Se till att så gott ni kan hjälpa till att ingen skall behöva vara ensam i din närhet,
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0