återförening

Kära Medmänniskor och Medarbetare!

I tisdags var jag med om något som jag inte varit med om tidigare.
En mamma som av flera skäl varit skild från sin dotter i tio år (hon är nu 12 år)  -  skälen är många, komplicerade och gripande -fick äntligen äterse sin dotter.  Alla organisationer och enskilda människor som gjort detta möjligt är värda allt erkännande.   Jag skulle vilja nämna dom men avstår för de inblandades skull.  Det är säkrast så.
Jag gråter ytterst sällan, men då mamman fick omfamna sin dotter på flygplatsen då var det nära.
Den lilla flickan såg lätt chockad ut  - ALLT är ju så nytt och så konstigt.  Tänk bara att de  flesta människor hon ser är blekansikten
Hon kommer från en afrikansk landsbygd
..Det finns många som bryr sig om så det skall nog gå bra.  Acklimationen måste få ta sin tid.

Idag skall jag göra klart med förberedelserna för Byske Marknad som öppnar imorron.
Det gäller att sortera och välja vad som skall få plats på den begränsade yta jag har till förfogande.
Sen får det bli försäljning hemmavid och fortsatt försäljning på klubbmötena och till dom som är säkra kunder med speciella områden.

Och solden bryter igenom ett lätt molntäcke - - -

Sköt om er och dom ni möter.  Ett leende "Ha`en god dag" kan säkert ha en positiv betydelse.

Inge Rönnbäck,
aktuell yrkesbeteckning får bli flyktingtransportör och frimärkshandlare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0