Värme mitt i kylan

En fördel med snömassorna och den extrema kylan är att man har något att tala om även med helt främmande människor.
Jag har försökt och ingen har blivit störd eller irriterad.  Det blir oftast "det stora medhållandet".  Det där låter nästan som ett citat ?!  Om det inte är det så står jag för uttrycket ifråga.
Vi hade ett ärende till en avdelning på lasarettet idag och bemötandet var som vanligt vänligt och omsorgsfullt.
"Vill du ha en vän, så var en" är nog alldeles sant.

Jag väntar med spänning på brev från min kontaktperson i Eritrea.  Jag har bett att den lokala utvecklingskommittèn berättar om sina närmaste planer.  Jag misstänker att det kommer att handla om stöd till matförsörjningen.

Varje dag kommer det en eller flera försändelser med frimärken och vykort.  Det har nu blivit så många kronor på kontot att jag måste skicka skicka iväg det innestående.

Här kommer en lista på de samlimngsområden som återkommer i förfrågningar.  Listan innebär ingen prioritering.

Eritrea och Etiopien  -  allt filatelistiskt material 
Utländska brev - särskilt från nya stater och från länder som ligger längre bort från Sverige
       "                vykort,  gammalt och nytt,
Brev, vykort, stämplade märken (Sverige) som kan hänvisas till det s.k. hemortssamlandet.

Allt i vykortsväg.
Svenska årssatser.
S.k. brefkorts- och vykortsalbum.
M.m.
Spypåsar (oanvända) från flyglinjer.
Har du något som du funderar så är det bara att du hör av dig per epost: [email protected] eller snigelpost  -  se adressen nedan eller telefon - 0912 - 616 88


Varma hälsningar mitt i kylan

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske.
0912 - 616 88

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0