Gott Nytt År

Som hunnit bli 12 dagar "gammalt".
Temperaturen i dessa trakter speglar i någon mån livet eller som man sjöng i en gammal läsarsång "Väl växlar det för mig på livets stråt än blir det sång än idel klagolåt - - -". 
Nu är det nästan noll grader och snön rasar i store sjok från taket.
Det är lite besvärligt att gå ute med rullatorn så jag använder spark(-stötting) och då kan jag väl kallas medmänniska.
Ha, ha va` lustigt!
På detta års första tolv dagar har jag inte mött någon riktig motmänniska; enbart medmänniskor, men jag kanske är lyckligt lottad.   Jag ber att få repetera vad jag skrev för en kort tid sedan "Vill du ha en vän, så var en".

Om en stund skall jag ut och uträtta en del ärenden och då färdas jag med stöd av min spark. Ärendena är bl.a. kopiering av årsberättelse för EFS i Byske, ett manifest för Sveeriges Filatelist förbund och dess framtid och dagens frimärksauktionslista.

När jag kommer tillbaks från min ärende-promenad så skall jag göra i ordning det material jag skall ha med mig till den lokala filatelistklubbens möte.  Där säljer jag dels till fasta priser och dels genom auktionsförfarande.
Det är roligt att träffas i filatelistgänget i Skellefteå.  Nu när jag fått tillbaka rätten att "framföra fordon" så skall jag boka in ett besök i grannklubben i Piteå, endast fem mil,
Och det jag inte hinner, det måste få vara.
Det är väl en av vår tids förbannelser att man försöker leva två dagar åt gängen.  Här börjar jag förstå varför psalmen "Blott en dag, ett ögonblick i sänder" är så älskad.

Jag önskar er allt gott.  Har du några kommentarer kring denna blogg så är du självklart välkommen att höra av dig.
Min epostadress är [email protected]

Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0