2 - 20 grader minus

Rätt häftiga omkastningar; eller hur.
Mitt personliga rekord i temperaturskillnader är 70 grader.  Vi bodde i Skelleftehamn.  Vi hade 30 minusgrader och nar jag kom till Khartoum i Sudan var det + 40.  Det var i början på 80 - talet då jag skulle arbeta bland och för hunger- och krigsflyktingar från Eritrea och Etiopien.  Självklarheter oxh "måsten" bleknar påtagligt.
Där var medmänskligheten och solidariteten påtagliga faktorer -  mitt i eländet.

När jag nu går ut på en promenad så gäller det bara att jag klär mig ordentligt.

I tisdags hade jag en lyckad försäljning på Skellefteå Frimärksklubb träff - ett förverkligade av temat är för denna blogg "Medmänsklighet och Filateli".

Får jag vädja till er som läser detta att ni nämner om detta frimärksprojekt och denna blogg till era lokala tidningar och lokala radiostationer.  Eftersom jag är en i det närmaste icke-person i blogg- och mediabruset för övrigt så måste jag söka hjälp från alla välvilliga människor.  Om ni själva eller någon av dom ni kontaktar vill ha mer information så är ni välkomna att kontakta mig.
Inge Rönnbäck
Byske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0