känn lugnet

"Oh, se det snöar  - - - det var väl roligt hurra - - -"
Jo; men nu räcker det med det nöjet tycker jag.
Vi har berikats med utomordentligt goda grannar som gärna hjälper till med maskinell snöskottning när mina egna krafter inte räcker till.
Jag föreslog en gång en av grannarna (det var inte ett seriöst förslag skall sägas) att vi skulle anmäla oss yill TV programmet "Grannfejden".  Han log och sa: "Jag tror inte det löns.  Vi skulle inte kvala in."
Igår var jag ledig, så ledig att jag inte hade ett enda krav som lurade på min uppmärksamhet.
Denna söndag verkar bli något liknande.
Jag skall pulsa mig fram, skottningen får komma den, till Broselsgården och vara med på en samling där huvudorden är FÖR dig och där kraven inte finns.
Därav rubriken "känn lugnet".  Jag behöver inte påroducera någon positiv känsla utan "bara" vara mitt i lugnet.
Är det möjligt?  Jo; jag tror det.   Att det sen blir fika och samtal gör ju inte saken sämre.
Igår utvidgades min kretsav frimärksköpare - Tyskland denna gång.
Jag önskar er alla en god dag och en lugn JUl.    Ni måste inte ha det!  Men den ligger där som en dyrbar pärla och väntar på dig.

Eder i medmänskligheten förbundne
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0