Svart och vitt

Kära Vänner och Medarbetare för Medmänskligheten!

"Svart och Vitt"  -  vad då?!
Jo; verkligheten är sällan en av dom utan ibland hamnar man i en gråson där man likafullt måste välja,
När det gäller  mänskliga relationer så måste man välja bland alternativen att vara motmänniska eller medmänniska.   Denna blogg har valt alternativet MED  -  det blir ett så mycket rikare liv för alla parter.

En afrikansk flykting 16 år gammal, som kom hit i november, vågade inte gå ut de första dagarna.  När hans mamma, som fanns här sen ett par år tillbaka  frågade varför, så svarade han"allt är ju vitt:  marken och människorna".  En liten tragikomiskt notis bara.

Detta leder tankarna osökt till svenska vykort.  Det finns en otrolig mängd i färg.
Och det finns det också bland den svart/vita varianten, men att hitta ett svart/vitt vykort från en liten ort med en läsbar stämpel är genst.

Alldeles rätt anat!!!  Har ni läsare svart/vita vykort, frankerade eller inte, att avstå till förmån för
projektet i bergsbyn Gheleb i Eritrea, så vet ni nu vart ni kan skicka dom.

Dagens blogginlägg blir inte så mycket längre än så här.  Jag har läste igenom det jag skrivit och varje gång hittat något skrivfel, men nu ger jag mig.

Vi har ett äppelträd och nu har det börjat ramla ner äpplen så jag skall gå ut och ta vara på dom.
Sträva efter att denna dag vara en medmänniska;  inte demonstrativt utan bara självklart.

Hej så länge

Inge, men någon, Rönnbäck

Förresten vad betyder "hej"???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0