"Låt rätten flöda fram som vatten" skriver Amos

Det är en vädjan som jag särskilt vill rikta till dig som hyllar principen "sköt dig själv och skit i andra".

"Man skall leva för varandra och ta vara på den tid man har" var en dåtida schlager.  Det budskapet behöver fräschas upp i vår samtid när egocentrismen breder ut sig.

Den gångna veckan har jag mött så mycket vänlighet och omtanke att det känns som att egoismen fått/får sig en rejäl känga   Godheten har visat sig "uppkäftig" mitt i våldet. 
Flyktingar som håller på att etablera sig i vårt samhälle har betytt och betyder mycket för oss infödingar.  Vi har så mycket att ge varandra; eller hur?!

Jo; livet är sånt  -  både och.  Betendena är inte enbart goda eller enbart onda.'Många ville så väl men orkade inte följa ens innersta önskningar.  Om vi hjälps åt så går det genast lättare.

Jag drabbades ganska plötslig av en viss matthet så jag får lov att sätta punkt för denna gång.

Låt oss ta hand om varandra, önskar
jag Inge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0