Kära Medmänniskor

Frimärks- och vykortsförsäljningen har den senaste tiden inbringat så pass mycket att jag igår kunde skicka en check på euro 1.000 till uppbyggnadsprojektet i Gheleb, Eritrea.
Min kontaktperson där heter i svensk översättning "Det goda utsädet"  -  hyfsat jämfört med mitt namn Inge.
Med tanke på hälsningsfraser kan man göra en jämförelse med vårt "Du må hava det" (det kanske bara är en norrländsk variant av hälsning) och arabiskans "Frid vara med er" och svaret "Och med er vare Guds frid, barmhärtighet och välsignelse".  Jag måste säga att jag lutar åt den arabiska varianten.

Här har vi en solig och varm, men väldigt blåsig morgon.
Om en stund tar jag min rullator, som är mest en säkerhetsåtgärd eftersom min balans ännu inte är återställd till 100% efter stroken, och går ner till centrum och uträttar en del småärenden.

Ta väl hand om varandra ocskå denna dag.  Låt någon genom ditt bemötande få känna "jag är faktiskt sedd, jag finns"!

Inge Rönnbäck
Byske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0