Sammankomst för medmänsklighet

Kära Vänner, bekanta, bara lite bekanta, och inte personligt bekanta alls!

Ni som är medmänsklighetens förkämpar och förespråkare räknar jag som vänner.
Vi har nämligen samma syn på ansvar för dom som behöver en röst i den rikare delen av världen.
För några dagar såg jag en notis på text TV om att handeln räknar med en rekordartad julförsäljning.
Ni som brukar planera för julhandeln; fundera över följande:
Vilken plats ger jag dom som saknar de flesta av våra "självklarheter" när vi firar jul?
Detta inte sagt för att skapa en hög dåliga samveten utan som en hjälp att få en något mer balanserad tillvaro.  Eller tycker någon att jag är ute och cyklar?!  (
Varför just "cyklar?)

Om ett par timmar skall jag gå på en träff med ett 50-tal idealister.  Jag ser framemot samtalen och idèkläckningarna.

Vad gäller den filatelistiska delen kan jag bara säga att jag har fått in så pass mycket att det är skäl att vänta på dom rätta och generösa köparna.  Här blir det en viss spänning mellan den merkantila delen och den del som räknar med att betala generöst för den goda sakens skull.

Nu hoppas jag att denna maskin nu fungerar som den skall.  Den har den senaste tiden haft ett par frispel, eller är det möjligen jag som frispelat den?!  Kan man säga så?  Jovisst; jag kunde ju det alldeles nyss.
Bästa hälsningar och tillönskan om uthållighet i kampen för det goda

Inge Rönnbäck
vid laxälvens strand i Byske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0