Medhalkare

Käre medhalkare!
Jo; åtminstone här i norra Västerbotten har halksäsongen börjat.
På gatan ser man hur medvandrarna är noga med hur man sätter ner fötterna.
Med rullatorn känner jag mig säkrare än många andra verkar ha det.
Halkan är, hur tokigt det än låter, kontaktskapande.  Här är det helt legitimt att prata med vem som helst om halkan eller andra väderfenomen.  Samma gäller hundraser. 
Alla är vi medhalkare och medglidare på livets bana.  Frågan är hur vi tillsammans färdas på denna livsbana.
Vår medmänsklighet kan få påtagliga uttryck i bl.a. att bry sig om och inte bara tycka-synd om.
Snälla du som läser dett; välj att vara en medmänsklighetens praktikant.
Främlingsfientlighet, av vilken grad den än är, ryms inte inom medmänskligheten!!!

När det gäller den filatelistiska delen av denna blogg så kan jag berätta om ett par godbitar:  för några månader sen fick jag en större donation.  När jag nu närmar mig slutgenomgången så ser jag hur den kinesiska samlingen växer.  Många brev gick via Siberia.  Censurstämplar, etc, får det att vattnas i munnen på en filatelist.
Nu gäller det att hitta rätt köpare.            Eller 17 album med vykort.  Med dom får det nog bli så att intressenterna plockar det som är särskilt intressant.  Att sälja ett eller ett par album tillsammans blir svårt.  Där finns en stor majoritet med kyrkkort. 

Jag har med min hustrus hjälp fått så god ordning i mitt arbetsrum att jag utan svårigheter kan gå in i rummet ifråga utan att snava.

Jag vädjar ännu en gång: sprid ryktet om bloggen "Medmänsklighet och Filateli".
Reaktioner och förslag till förbättringar är hjärtligen välkomna.
Vad tycker ni att jag borde ta upp?

För vår gemensamma medmänsklighets skull

Inge Rönnbäck

P.s. För ett par dar sen glömde jag min rullator på ICA. Det är ju ett tecken på att kroppen inte tycker att fordonet i fråga inte längre är absolut nödvändigt.  D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0