medgång och motgång

"Sorgen och glädjen de vandra tillsammans. Medgång och motgång här tätt följas åt"  står det i en psalm i psalmboken; och hur rätt har inte författaren.  Tycker jag alltså.  Vad tycker ni?!
Idag var vi på en begravningsgudstjänst efter en 34 årig man som förtärts av cancer.  Hur svårt skall det inte vara för henne som nyss blivit änka?!  Ja; vi andra som var med kan bara till en liten del ana hur det kan kännas.
En annan författare skriver "Gläds med dom som gläder sig och gråt med som som gråter.  Det är väl egentligen det enda man kan göra, att "vara med" och inte gå undan.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ett raskt hopp över till ett helt annat ämne:  Imorgon åker vi ett gäng till Vindeln (sök på kartan) för att vara med på en samlarträff som anordnas av den lokala samlarföreningen. 
Jag skall presentera en del filatelistiskt material till försäljning. 
Under den gångna veckan har jag sålt för ungefär 1.000 kr.  Ett ovanligt tydligt exempel på små bäckar - stor å effekten.
Sen när jag kommer hem skall jag gå på en träff där deltagarna får ha med sig en önskesång i någon form av inspelning och om man så vill kan man säga varför just den sången betyder något för en.
Själv skall jag ha med mig ett trunpetsolo med variationer över den världsvitt kända sången "Anazing grace".
Nåd är det ont om, men kraven är desto flera.
Med de allra bästa hälsningar
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0