friska vindar

  -  både vad gäller vädret och de medmänskliga insatserna.
"Vill du ha en vän så var en" var det nån som sa och det är mycket sant.
Jag har varit på två sammanträden, igår och i förrgår, dels med Magnasylgruppen som arbetar med och för asylsökande, en imponerande och osjälvisk insats.  Mina internationella erfarenheter, Eritrea och Sudan, tror jag kan bidra med något positivt i sammanhanget,
Byske Röda Kors krets arbetar i samma linje och med samma ideologi.  Dessa goda människors insats har något att lära alla "åskådare" och "tycka-synd om-are".  Ideologisk klarsynthet och praktisk handling. 

Filatelisn betydelse då?  Jo; på en filatelistträff nyligen kunde frimärken som donerats för medmänsklighet säljas för över 1000 kronor.  Igår sålde jag vykort för 500 kr till en förbiresande Timrå supporter.
I måndags f.m. kom en äldre dam och hennes dotter med dom utlovade vykortsalbumen.  Jag har inte räknat dom, men jag tror att hon sa 17 st. i ett telefonsamtal.

Bloggen, där detta blir ett inlägg, söker massmediakontakter för spridning av "Medmänsklighet och Filateli".
Kolla in på ingeronnback.blogg.se om du inte redan gjort det

Här har det varit kraftiga vindar men övervägande soligt väder.

Hej då medmännsika för denna gång

Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0