medmänsklighetens törn

Godmorron mina medvandrare!
Solen skiner på ett lätt snötäcke, så från den utsikten sett är det frid och fröjd, men rakt i ansiktet på denna idyll  vet jag att häromdagen bröt en ung flyktingmamma ihop och blev omhändertagen på psyket i närmaste stad.  Hennes två små flickor blev omhändertagna av engagerade medmänniskor.  Kvinnan har bott flera år i vårt samhälle i flera år och blivit som en av oss.
När hon nu efter flera år skulle återföras till sitt hemland så orkade hon inte längre utan bröt ihop.  Nu väntar hantlangarna bara på ett intyg från psyket att hon är "transportabel"  -   finns det nåt värre ord???!!! Det är uttryck för en policy och praccis som är omänskliga och dödande.
Och jag tänker på dom poliser skall tvingas vara omänsklighetens hantlamngare. Kan inte komma ifrån tanken på dom som genom tiderna ursäktat sig med "vi lydde bara order".  Vår går gränsen mellan medmänsklighet och att lyda sina ordergivare???!!!
Tell me!



När det gäller den filatelistiska delen av denna blogg så ser jag med förväntan fram emot SFK:s klubbmöte imorron.
Generösa och omtänksamma människor har donerat så pass mycket att jag bara hinner sälja och auktionera ut en del.  Får lov att göra några resor till angränsande klubbar.  Kanske jag kan få någon kompis från min klubb att ställa upp som chaufför.  Jag får ju än så länge "inte framgöra motorfordon" som det står i utskrivningsintyget från strokeenheten på lasarettet

Jag har läst igenom detta mail flera gånger för att korrigera skrivfelen, men jag kan inte garantera att jag lyckats fullt ut, men jag har gjort så gott jag kunnat.

Er medvandrare mitt i solen och det mänskliga lidandet
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0