Henke

Henke är en märkbart juste och smart fotbollsspelare, ett föredöme på många sätt.
Synd  bara att han tycker sig måste sluta.  Den typen av spelare skulle vi behöva många fler av.
Fast å andra sidan tror jag inte att det är fruktbärande att hela tiden hålla på att jäm föra sig med andra.  I min ungdom, då man i skolan valde ut fotbollslagen, blev jag alltid val sist.. Jag var helt enkelt för dålig, men det var inte roligt.  Jag spelade hellre än bra.  Och värst var det när jag tvingades stå i mål; närmast rädd för skotten och dålig greppförmåga.
Den tiden vill jag helst glömma.
Då är det roligare att gå och se när barnbarnen spelar.
En viktig del av medmänskligheten är att kunna glädjas med andra när man ser att dom gör vad dom kan.  Att se den oförställda glädjen när man gjort en "grej".
"Gläd er med som som gläder sig" uppmanar oss en österländska författare.  Jag håll`med honom.
Det är möjligt att jag någon dag framöver skriver något mer om sportens motmänsklighet dess dess sorger och bedrövelser.
En sak som jag absolut inte vill undanhålla er mina läsare är när jag gick på klubben och skulle fira när vårt lag vann den etiopiska serien.  Det är ett festligt minne.

----------------------------------------------------------------------------------------

Inkomsterna från frimärks- och bokförsäljningen har den gångna veckan varit glädjande.
Jag vill nog få in lite mer innan jag skickar en check till de trogna förvaltarna på plats.  De enda kostnaderna vi har är den svenska bankens avgifter för överföringen.  Det borde man kunna bjuda på, tycker jag.

Vill du har mer upplysningar så skicka in dina frågor.
Vi kan hjälpas åt att ge en något bättre jul till dom som saknar de flesta av våra självklarheter och s.k. "måsten".  Bli fri - märkt för medmänsklighet.
Du kan vara med och stryka under förundran "Tänk att det finns dom som bryr sig om oss!!!"
Inge Rönnbäck
P.s. Om jag nån gång blir riktigt frimodig så skall jag avslöja mitt andra förnamn och berätta vad det påminner om.  D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0