Röda Korset och medmänsklighet

Har nyss kommit hem från en utbildningsdag för Röda Korsare i norra Västerbotten. Informationen  och detengagerade samtalen styrkte mig i  i min uppfattning att dom två passar vädigt bra ihop ihop. 
Jag tycker att man närmast kan tala om en symbios (enligt svenska akademins ordlista "samlevnad till inbördes nytta mellan två artskilda organismer, m.m.).  Njaa; så artskilda är inte dom två begreppen, men utan samlevnad mellan medmänskligheten kan jag knappast tänka sig ett fungerande R.K.
Ta kontakt med en lokal Röda Kors krets så får du veta mer.
"Man skall leva för varandra och ta vara på den tid man har . . ."   Det tål att nynnas på även idag.
Engagemang och prioritering är en nåd att stilla bedja om.

Just nu skiner solen i sin fulla kraft - värmen och ljuset!!

Nu skall jag koppla av från allt som kan kallas arbete eller tilldelade uppgifter.  Det måste man göra ibland., och det får man göra utan den ringaste tanke på  "men jag borde ha ...".   Förmodligen kommer jag att göra något så "onyttigt" som att se finalen i hockey VM mellan Ryssland och Canada.  Den matchen kan jag se för hockeyns egen skull och behöver inte tröttas av mitt patriotiska engagemang.  Tre kronor bärgade ju ett brons.  Snyggt jobbat.

Imorgon får jag fortsätta med frimärkssorteringen.  Behöver många fler vykort av alla de slag.  Tack på förhand.

Ha` en god afton och en god natts vila.
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0