medmänsklighet på lokalplanet med sträckning ut i världen

I söndags var jag på en utbildningsdag med Röda Korset och igår var jag på ett sammanträde med
Magn-acyl gruppen här i Byske.  Vad är nu det?  Jo; det är en frivilliggrupp just för medmänsklighet.
Syftet med verksamheten är:
- att verka för en trygg och meninsgfull boendetid för asylsökande i Byske.
- fungera som brobyggare, medverka till en positiv bild av det svenska samhället.
- arbeta för att motverka främlingsfientliga strömningar i samhället.
(hämtat ur verksamhetsplanen för 2009).
 Byske??? Det är en tärort 3 mil norr om Skellefteå vid E4.  Orten är kanske mest känd för sitt fina hafsbad och sitt utomordentliga laxfiske.  Men det kanske jag skrivit om tidigare.

Bidragen till frimärks- och vykortsprojektet till stöd för utvecklingen av bergsbyn Gheleb i Eritrea, "vilket härmed tacksamt erkännes".  Den som vill veta mer kan enkelt höra av sig.
Det blev en kort blogg för idag, men nu måste jag sätta stopp för att reda ut en del av det inkomna materialet.  Jag får besök av en frimärkskund senare i afton.  Han stannar till här på sin väg från Timrå till ännu nordliga trakter.

Var rädd om varandra och låt någon få veta att du är glad över att han/hon finns.
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0