Förlåta och glömma

Det är svårt att förlåta och glömma , men alla parter mår så mycket bättre när man kan praktisera det;  eller hur?!
Vissa saker glömmer man alltför snabbt medan andra kan sitta kvar som med det effektivast tänkbara kardborreband.
Låt oss vara aktsamma med våra ord!  Och låt oss vara något mer generösa med de goda orden.

Från filatelins områden kan jag berätta att tillflödet har varit gott och många fina objekt är det också.
Sorteringsjobbet kräver en hel del tid, men när man trivs med en uppgift så blir den inte övermäktig.
Idag var jag in på ett s.k. dagcenter för handikappade.  Ni skulle ha sett glädjen och stoltheten hos honom som ansvarar för frimärksklippningen när han överlämnade dagens skörd.  Jag kunde  ana hans tankar  "Jag är nån, jag behövs".
Det är ett bra uttrck för medmänskligheten.

Nu önskar jag er alla som läser detta (ja; alla andra ocks för den delen) en god afton och en avkopplande natts vila.
Inge Rönnbäck





Kommentarer
Postat av: adam

Jag kan med all säkerhet säga att det blir en avkopplande natts vila efter att jag mejlade in en hemtenta och en labb rapport i naturkunskap!

2009-05-18 @ 18:57:18
Postat av: Adam Lidman

Jag delar din glädje över avklarade uppgifter.

En god sömn går inte att överskattas.

Detta är ett försök att kommentera ditt inlägg. Hoppas det når dig.

Inge, men någon

2009-05-19 @ 17:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0