Arjeplog: filateli över landsgränserna

God söndagafton!
Filatelistträffen i Arjeplog var minst lika givande som jag hade väntat mig.  Trivsamt på allt sätt och god mat och gott logi på hotell Lyktan.  Kul också att träffa de norska samlarvännerna.
Försäljningen till förmån för utvecklingsprojektet i Eritrea gav närmare 3.000 kr.
Och för min egen samling hittade jag ett par godbitar till priser som passar en gräsrotsfilatelist som jag själv.
Ett massmedialt erkännande till arrangörerna i klubben i Arjeplog är på plats.
Nu fortsätter sorteringsarbetet av frimärken, vykort, etc. som kommit in den senaste tiden. 
Jag kommer att få hjälp av en yngre filatelist.
Kanske skall jag hinna ifatt  -  så talar den sanna optimisten.  Nää; "sanna" är väl att ta i, men en som hoppas på det bästa.
Den som kommer att befinna sig i trakterna kring Byske, tre mil norr om Skellefteå vid E4 är välkommen till Byske Sommarmarknad den 24 - 26 juli.  Ja, man är välkommen andra dagar också naturligtvis.
Om vädret tillåter kan man ju ta sig ett dopp i ett av Sveriges femstjärniga havsbad.  Jag kan inte garantera att jag minns rätt antal stjärnor, men bra är det.
Fiskeentusiasterna har redan börjat anlända.  Jag kan se dom från mitt kontorsfönster.
Fortfarande mycket tacksam för kommentarer och ryktesspridning!!!!!!!!!!!!!!!!
Inge Rönnbäck
epost: [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0