Uthållighet och samhörighet

De uthålligas skara ökar.
D.v.s. de som är övertygade att just dom skall få en lax eller en laxöring.
"långliggarnas" antal har ökat, liksom de tillfälligas besökarna och de ivriga Byskebornas.
Det vore värt att någon studerande skrev en uppsats om "De uthålligas antal och deras interna kommunikation".
Det verkar finnas en liknande känsla för ömsesidighet som hos ornitologerna.
I lördags följde  jag och min fru med yngste sonen och hans två småflickor till till fiskecampen i Jävrebodarna (strax söder om Piteå) för att låta dom få fiska.  Småflickornas glädje när dom fick en röding respektive en laxöring var
översvallande.  Och vi vuxna kunde glädjas med dom.
Det påminner mig om följande citat "Gläd er med dom som gläder sig och gråt med dom som gråter".
Alltså medmänsklighet och samhörighet.

Senaste två dagarna har jag fått in så intressant filatelistiskt material att utbudet på Sommarmarknaden är tryggat.
Kanske jag ringer eller mailar till dom filatelister som jag känner i Västerbotten och Norrbotten.  Särskilt vykortssidan är intressant!   Jag har ibland vad som ibland kallats  hemma-vid-försäljning.  Väl så roligt som försäljning över disk eller via epost.  Man får ju se det som man köper.
Om ni går in på blocket.se så kan ni hitta att vårt hus är till försäljning.  Det är från det huset jag kan se fiskarnas (människornas och inte dom sprattliga typernas) beteende.

Ibland tycker jag att det är lika svårt med början och slut både bå snigelpost, mail och bloggar, så nu sätter jag helt enkelt  punkt.
Inge, född Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0