Medmänsklighetens förkämpar

Jag ber att få tillönska er alla ett lugnt och trivsamt slut på det här året och en minst lika bra början på 2010.

På Juldagen hade jag en jätteförmån att få vara med på en internationell julfest med ca. tio nationaliteter.
Ett internationellt julbord, sång och lek.  Och en trivsamhet som jag tror förnöjde alla.
Det var medmänsklighet rakt av och rakt igenom.

Jag hade fått som uppdrag att läsa och kort kommentera Julevangeliet.  Hur gör man det när åhörarna är från minst tio olika språkområden?  Infödingarna kunde ju svenska, några invandrare kunde engelska, arabiska, ryska, amharinja, m.fl.  Men roligt och trivsamt hade vi det.
Tänka bara på förmånen att få uppleva att någon sett att jag finns.

Här har det snöat ovanligt mycket, men vi har fått hjälp av hyggliga grannar och asyslökande som ser det som en oförskämdhet om man blir erbjuden ersättning för lite snöskottning åt goda vänner.


När det gäller det filatelistiska inslaget kan jag "skvallra" att Eritreaprojektet blivit erbjden en större frimärkssamling av en person som skall flytta till en helt annan del av landet.
Jag har inte hunnit jobba så mycket med den filatelistiska delen eftersom vi haft både nationella och internationella gäster.  En tjej från Paris hade önskat att få åka skoter och hundsläde.  Och det fick hon och hennes svenska pojkvän verkligen pröva på

En del av de afrikanska ayslsökandena tycker det är en aning väl kallt, men hellre det än krig och förföljelse.

Ha`det så gott ni alla "därute" som dom massmediala brukar uttrycka sig.

Och sist men inste minns; välkomna till:  ingeronnback.blogg.se

Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0