God Jul från Gheleb

Var hälsade Medmänniskor!
Jag skriver det något högtidliga "var hälsade" därför att jag trots ivrig forskning inte kunnat komma på vad vårt "hej" betyder.  Kan någon skingra mitt mörker på denna punkt så är jag tacksam.
Mitt dröjsmål med att förnya blogginnehållet beror på upptagenhet med att försöka vara en artig gästmottagare -gästerna är många både från när och fjärran.
Mitt liv har varit ovanlig fyllt av medmänskliga kontakter.  Oc då menar jag verkligen MEDmänniskor.
Dom värmer mitt hjärta och det värmer mitt hjärta ännu mer när jag märker att de flesta människorna år goda och däri inkluderat generösa.  Jag vet så lite om dom till synes elaka och vrånga människornas och deras  bakgrund.
Det är ju möjligt ett dom själva mött så lite godhet och omtänksamhet att det skadat dom.

De filatelistiska bidragen har varit ovanligt många och omfattande.  Rent av en av dom starkaste insamlingsperioderna på lång tid.

Jag skriver "God Jul från Gheleb" eftersom frimärks- och vykortsbidragen gör det möjligt att fortsätta stödet till uppbyggnads- och utvecklingsarbetet där.  För eventuellt nytillkomna läsare vill jag meddela att hjälpen är ytterst kostnadseffektiv (x) ( oj, vad kansliaktigt det lät).
Befolkningen i området och den "verkställande kommitten" instämmer.  Rolihgt och tryggt att ha trovärdiga personer att samarbeta med.
(x) de kostnader vi har är bankens avgift för överföringen.  Jag skall ta och spela ute ett par banker mot varann och se om någon av dom inte kan tänka sig att stödja projektet genom att göra denna överföring gratis.

För drygt 20 år sedan mötte jag två utmärglade kvinnor i Eritreas norra bergsbygd.  Vi kunde föra samtalet på deras språk tigrè.  Dom prisade Gud/Allah därför att det fanns människor  som brydde sig om dom fast dom inte kände till varandra.  Jag kan möjligen ha nämnt detta i något ridigare inlägg eller email.

Ha` en God, Vit och Omtänksam Jul

Inge Rönnbäck
Backgatan 3
930 47 Byske

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0