Fest vare`här

En helt underbar fest i en fullpackad lokal.
Folk strömmade till så att arrangörerna blev rädda att den hemkokta julgröten inte skulle räcka till, men som någon sa "ett andra brödunder" räddade denna del av festen.
Barngrupperna sjöng, och dramatiserade med stor inlevelse.  Ni skulle ha sett föräldrars, med fleras inlevelse. och gripenhet.  Kvällens pianist stöttade de olika inslagen med följsam inlevelse.
Detta (11/12) var den andra Julfesten jag hade förmånen att få vara med om.
De rikrigt smås framträdande var nog det som fängslade mest.
När Juldramat med Josef, Maria och Jesusbarnet , änglarna, herdarna och de vise männen var över så följde fler julsånger. Ni skulle ha sett hur åsnan i sin spontanaitet torrsimmade framme på posdiet i församlingshemmet.  
När den officiella delen av programmet närmade sig sitt slutt, smög ett par småttinga sig fram till julkrubban och levde sitt egel julspel.  Jo; jag säger levde.
Lycka och samhörighet!!!

Häromdagen fick jag en reaktion på ett blogginlägg.  Skrivaren rådde mig att dela bloggen  två avdelningar.
En avdelning med mina egna funderingar kring livetglädje och sorg, väsentligheter och oväsentligheter, S.k..  måsten och en avdelning med filatelistprojektet för Gheleb i Eritrea.

En kul sak inträffade när Elisabeth och jag var in till den stor staden Skellefteå.  Jag gick in på ett kontor för massmediala produkter, kataloger,etc. och hämtat en rejäl laddning vykort och frimärken som man samlat in genom ett uppror i en av sina publikationer.  Strax innan hade jag hämtat tre ordentliga kassar med s.k. klipp
på ett aktivitetscentrum.  Just efteråt mötte jag en filatelist som undrade om jag fått in något för hans område,
Oja, kunde jag trösta honom med.
Mååååånga hjälps åt.  Det gläder mig och det kommer att hjälpa och glädja folket i bergsbyn Gheleb i Eritrea.
Deras Jul  och levnadsvillkor  kommer att bli gladare och bättre.

TACK  skall ni alla ha!!!!!!!!!!!!!

Inge Rönnbäck 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0