Bingo i medmänsklighet

Igår skrev jag att jag med förväntan såg fram emot en juljest i en by några få kilometer härifrån.
Min förväntan infriades/besannades.  Ibland har jag svårt att besluta mig för vilket ord jag skall välja.  Därför blir det två ord ibland.
Att se barnens förväntantan och att se hur de vuxna gladdes tillsammans med barnen, det var BINGO.  Hela kvällen var medmänsklighet i dess fullhet.

Med posten imorse kom det flera intressanta frimärkskuvert.  Jag har bara hunnit titta igenom materialet som hastigast.  Mycket sorteringsjobb.
Går strax till Posten, som förvaltas av ICA, och hämtar ett paket från en trogen och regelbunden givare.
Strax efter lunch kom det en man som samlar båtmotiv., vykort eller frimärken. Jag hade sparat ihop en del material som han med glädje tog emot.  Han lämnade en plastpåse med frimärken, som jag ännu inte hunnit gå igenom.
Vi samtalade om våra olika utlandserfarenheter, han hade varit sjöman runt om i hela världen och Elisabeth och jag har varit missionärer och nödhjälpsarbetare i Eritrea och Sudan.   Intressant att få lyssna till andras erfarenheter.  Det kan kallas vidgade vyer.

Ha`en skön och avkopplande afton och kväll.
Återigen; vilken förmån att få vara fri-märkt för medmänsklighet.
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0