Med eller mot

Livet är som jag antytt tidigare, och som vi alla vet, fullt av valsituationer.
Ibland är valen lätta.  Ibland är dom nästan omöjlga .  Det är som att välja mellan pest och lolera.
Att vara medmänniska eller  motmänniska är ett av våra viktigaste val.  Det torde vara omöjligt att vara båda två på en och samma gång.  Ett sånt försök till balansgång leder till fördärvet.  För en själv och för ens omgivmning.
"Du skall inte bry dig" eller "lägg dig inte i"  är inte helt ovanliga talesätt.  När det gäller omänsklighet så är det vars och ens plikt att lägga sig i.  Ställa upp för den svage och den förtryckte!!! 
Det var nån som sa "Allt vad ni vill att människor skall göra för er, det skall ni också göra för dem".  Samma person sa också: "Älska din nästa som dig själv".  Om vi lever efter dessa principer så blir det liksom ingen plats över för främlingsfientliga och nazistiska krafter.  Det som nu kallas nynazism är samma skit som gammelnazismen.  Också här måste vi göra ett val.
KÄRA LÄSARE OCH MEDMÄNNISKA  -  VÄLJ alltså medvetet  ATT STÅ PÅ MEDMÄNSKLighetens sida.
Då blir det ingen plats över för dom mörka krafterna.

Jag har redan fått positiva reaktioner (och inga negativa) artikeln i senaste numret av Filatelisten.  Om du inte har dens, så fråga någpn filatelist eller Bibelioteket på orten så får du läsa den i dess helhet.

Har nu börjat planera för första träffen i den lokala frimärksklubben..Där kommer jag att ha med påsar och kartonger med enklare material, där man kan söka efter stämplar, m.m.  Kommer också att arrangera en frimärlksauktion med lite/mycket bättre material.

Mot ondskan och för godheten!
Inge Rönnbäck
Byske

P.s. jag har läste igenom detta inlägg ett flertal gånger och alltid hitta något att korrigera, men nu ger jag mig.
        Hoppas ni har förbarmande med mig.
P.s. 2 önskemålen om kommentarer och ryktesspridning sår fast.  D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0