Krav respektive nåd

Vilket är det vanligaste nuförtiden?
Jag hävdar att det är "krav" som är det mest påtagliga och påträngande.  Så till den grad att många håller på att kvävas av all "måsten".
- vi är itutade att vi  "måste" prestera och "leverera".
  Tänk om man kunde vara lika framåt som Usain Bolt och kunna sätta rekord på livets alla områden!
   DU SLIPPER!
   Jag hörde nån säga häromdan att "jag är bäst på att vara jag".   Så klokt och så avkopplande sagt.
- i morgonkväll skall jag "leverera" en avslutande meditation på en surströmmingsfest. 
   Jag kommer att "leverera" eller meddela nåd till dom hetsade och utsläpade.   Jag ser fram emot det för uppgiften har
    redan talat till mig.

Den filatelistiska verksamheten har den gångna veckan yttrat sig i gårdsförsäljning (inte huset även om jag gärna önskat det).

Ta`det lugnt!

Mvh
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0