Frihet - vad är det?

Det kan man fråga sig; vad är frihet?
Det borde ju vara frihet från något - dominans, slaveri av något slag och till något.
Det skulle vara intressant att se och höra vad ni läsare har för uppfattning om detta?
Vad kan man idag vara bunden av?!
Jag mötte en gång en svårt skadad guerillatjej.  Vi samtalade en stund.  Av det hon sa minns jag bara en mening och den tål att fundera över; eller hur?!  "Jag var beredd att ge mitt liv för mitt lands frihet.  Blir jag frisk så skall jag ge det en gång till".  Då vet man vad frihet är och den har ett oändligt värde!

Vid samma tillfälle fick jag en del av en karta av frimärken som man gett ut för användning i de då befriade områdena av landet.  Tidigare hade postväsendet och frimärksutgivningen skötts av olika kolonialmakter.
Min egen frimärkssamling sxemplifierar detta lands politisk historia .

Det projekt jag etablerat till förmån för utvecklingen i en bergsby i landet är beroende på insamling av filiatelistiskt material, som säljs till samlare i Sverige och utamlands.
Filateli för medmänsklighet!!!
Inge Rönnbäck
Byske

Kommentarer
Postat av: adam lidman

Frihet är INGEN SKOLA och en massa resande i ett år! / Adam



ps.



Det ser ut som att jag kommer att göra volontärarbete i Afrika nästa vår. Hade Eritrea i tanken, men jag antar att det är på tok för oroligt där i nuläget.

2009-09-15 @ 23:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0