För- eller motmänniska

Denna rubrik återkommer gång efter annan i mina inlägg.
VARFÖR?
Svaret kan göras lååååångt, men kan kanske sammanfattas i en gammal schlag eller hit  "man skall leva för varandra och ta vara på den tid man har---".
Om mitt liv går ut på att klå åt mig så mycket som möjligt och jag struntar i andra människors behov, så är jag i sanning en fattig människa.  För eller senare kommer jag att stå där med en malande fråga "Var detta allt?!"

KÄRA okända VÄN!  Satsa på att vara och leva som en medmänniska; då blir du verkligen rik.
Det är ett val som vi ständigt står inför.  Och det är en av människans storheter att kunna välja.  Du är ingen robot.

Då blir du frimärkt ("märkt fri)" för medmänsklighet.

Har du några frågor eller kommentarer är du hjärtligt välkommen att höra av dig via denna blogg eller direkt genom ett epostmeddelande: [email protected].

Frid vare med dig MEDmänniska
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0