vädrets uppiggande betydelse


Genom mitt öppna kontorsfönster hör jag hur Byskeälvens nedre lopp forsar.
Och det dröjer inte länge innan de förhoppningsfulla beväpnade med flug- och kastspö anländer.
Lika regelbundet som flyttfåglarna.
Få se hur rekordlistan kommer att se ut i år.  Ifjol var laxrekordet 17 kilo.

Jag har redan bokat in en plats funder Byske sommarmarknad den 24-26 juli.
Det brukar bli sommarens stora begivenhet.
Och så har vi Byske Havsbad.!
Nog med turistreklam.

Min del i Sommarmarknaden är filateli i olika områden.  Filatelisterna brukar vara i väldigt god tid.
Man tänker tydligen "Först till kvarn . . . ."

Jo; rubriken om vädrets uppiggande betydelse besannas verkligen.
"Jag hör skratten av lekande barn . . ." genom mitt öppna fönster.
Åtminstone jag blir då glad av våren.

Den som råkar planera en resa norrut efter E4 är välkommen att titta in.  Hör gärna av er innan.
Något skall vi väl hitta som passar iav den filatelistiska mångfalden. 
Jag önskar er alla en god afton och en god natts sömn.
Inge Rönnbäck

  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0