"Tänk att bli sedd"

Jag hoppas att ni alla haft en god dag.
Min egen dag har varit av det bättre slaget.  Har satt upp affischer om "En tro som smittar". 
Gått runt på byn och träffat intressanta människor och bytt några ord, ibland blev det ganska många.
"Av princip" hälsar jag på alla människor som jag möter och det går ju an i ett så  pass litet samhälle som Byske.
På den punkten är jag väldigt lik min far.
Även i de små samhällena finns det många som är ensamma och osedda mitt ibland andra.
Tänk att få bli sedd!  Jag finns!

Har sorterat en del frimärken och vykort från en större sändning, men det jobbet räcker flera dar till.
Har idag levererat 850 gr. utländska vykort till en pigg 84-åring.
Behöver fylla på av det samlar-lagret.
Äldre FDC har jag också slut.

När jag får äldre kuvert som verkar vara sända mellan utvandrare och dom som blev kvar i Sverige, så kan jag inte låta bli att tänka på alla öden som ligger bakom.
Samma sak gäller  från länder dit svenskar kom som missionärer.  Om  själva breven hade varit kvar; vad hade dom inte kunnat berätta!   Världen utanför Sverige var många gånger väldigt främmande.

Alla tips om hur denna blogg kan bli känd för många fler mottages med största tacksamhet.
Jag är tämligen okänd och har inga skandaler eller affärer att komma med, men jag tror mig ha funnit en nisch "Frimärken och vykort för medmänsklighet".
Nu önskar jag er alla en god natt.
Inge Rönnbäck
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0