vänliget och omtänksamhet

God onsdag morron!
Pinsamt  nog, men den blogg som jag skrev igår verkar ha gett sig ut på en rymdpromenad.
Om jag lyckas lyckas lokalisera och återkalla den så kommer den i nytryck.  Eljest , må den få ro i cyberspace.

Forsen i Byskeälven brusar allt häftigare, men vi bor så pass högt  att vi inte behöver vara rädda.
Men det stämmer då mig till eftertanke - den hjälper mig med att hålla balans på människans storhet och litenhet.

För ett par år sen anhöll jag hos Postverket att man skulle ge ut en specialstämpel med Byskes symbol, en hoppande lax, men se, det gick inte.
Igår på Filatlistklubbens möte i Skellefteå hade jag förmånen att få bidra med några äldre svart/vita vykort. Korten ifråga hade uppenbarligen ett högt historiskt  och geografiskt värde värde.  Som jag jag sagt (skrivit) nån gång tidigare, så hänger säkerligen detta hembygssamlnde ihop med byaboksskrivandet.

Nu är det dags att börja förberedelserna för filatelistträffen i Arjeplog 1-2/ 5.

Ni som har tillgång till tidningen Filatelisten kommer att få läsa en intervju med mig.  Intervjun gjordes av en journalist på tidningen Norra Västerbotten.  Jag är ju ingen kändis precis så jag måste använda alla vägar för att vykorts- och frimärksprojektet skall bli känt.  TACKSAM för all ryktesspridning av dena blogg och lika TACKSAM för alla kommentarer.
Några vykort, etc. kan få oanade, positiva, konsekvenser för dom som saknar så många av vår "måsten" och "självklarheter".

Har läst igenom utkastet till denna blogg flera gånger och varje gång hittar jag något litet skrivfel (där skrev jag först "skruvfel").

Ta hand om varann och låt någon denna få mötas av ditt leende och en hälsning; vädret kan man ju alltid kommentera.
Det är förmodligen  svårareatt praktisera detta i en större tätort.

Inge. Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0