vad allt kan man samla

Det finns tydligen politiker som gillar att berätta vad dom ätiit till middag.
Därför kan jag inte låta bli att berätta om dagens eritreanska påskmiddag.
Vi var ett gäng infödingar som blev inbjudna av tre eritreaner.  Maten kan inte gärna
vara godare.  Pepparsås, alitcha, m.m.  Och stämningen!!!
 Det var som att vara tillbaks i vårt gamla hemland.

Jag har några tankar som jag vill dela med mig av till frimärkssamlare och till dom som
inte vet vad man skall göra med det som man hittar i gömmorna hos nån äldre släkting.
Snälla ni släng inget uatan låt det bli till nytta i det vattenprojekt som jag nämner härnedan.

Exempel på samlingsområden::
Vykort från hela världen. En samlare jag har kontakt med söker kort, och dom får gärna vara
nutida, från alla de nya stater som uppstått efter Sovjetunionens upplösning och från mindre länder
inte minst i Afrika.
Brev/kuvert med liknande bakgrund.
Eritrea och Etiopien är två populära områden.
En samlar äldre julkort av den mindre sorten.
En samlar vykort med motiv av olika utbefolkningar
En annan samlar märken med draghundar.

Ett projekt som riktat in sig på E.F.S. mission och på vattenprojektet i byn Gheleb i Eritrea bygger på inkomsterna från försäljningen av filatelistiskt material som jag fått förtroendet att sälja till samlare.
Projektet ifråga har knappast några administrativa kostnader alls och arbetet utförs av frivilligarbetare.
Så har du något att avvara så hör av dig.
Det är nu söndagkväll, så god natt.  Eller om du får syn på detta inlägg först imorronbitti - God morgan!

Jag är som jag nämnt tidigare en nybörjare i bloggskrivandet så kommentarer och förslag är välkomna.
Tack för det jag redan fått.
Inge Rönnbäck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0