kämpa väl

Har sett flera matcher i hockey VM.
Hur man kämpar. Och vad öm i hela kroppen man måste vara efter en tuff match.
Jag känner med dom, oavsett land, som ger allt man kan och ändå inte vinner.
Tänk om vi alla i samhället tränade, kämpade och gav järnet.  Det måste ju finnas en viss
tillfredsställelse i att man gjorde det man kunde och kanske lite till.  Det motsäger ju inte vikten av vila och avkoppling; att bara vara.

Dom flesta av oss kan ju knappast drömma om de miljonlöner som toppspelar eller som direktörer med bonusar och andra rillägg har, men jag frågar mig vad man skall med alla dess miljoner till???!!!  Är det nån därute som man ge mig ett förslag till svar.
Som filatelist skulle jag kunna köpa några fler dyra frimärken, men hemska saker om jag en dag skulle upptäcka att jag har allt inom mitt område som går att få.  Chansen eller risken är liten.  Då får jag väl börja med något nytt tills det är fullproppat, os.v.
Jag tror jag sätter punkt för ikväll innan jag blir alltför livsfilosofisk.
Imorron skall jag med några samlarkamrater till träffen i Arjeplog.  Undrar om inte gemenskapen och trivseln där är väl så  viktig och njutbar som alla eventuella kommersiella vinster.  Tiden och trivseln med vänner som dessutom delar ens intressen kan inte övervärderas.  Jag  hävdar med viss bestämdhet att de flesta människorna är goda och omsorgsfulla.
Nu önskar jag Er alla en god helg.  Kommer inte ha möjlighet att skriva nån fler blogg förrän söndag eller måndag.
Inge Rönnbäck

Kommentarer
Postat av: Maria Lidman

Jättefint skrivna inlägg tycker jag. Jag hade fest här ikväll då jag visade din blogg för mina vänner. Bl a Birgitta och Eva. de tyckte bloggen var riktigt bra.

2009-05-01 @ 00:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0