14-åring för medmänsklighet

Med dagens post fick jag ett brev som gladde mig så att jag blev riktigt rörd.
Jag citerar delar av brevet.  Vi kan alla lära oss något av det.
"Jag är en tjej som är 14 år som har samlat på frimärken i några år - - - och jag har inte riktigt  vetat vad jag ska göra med alla märken - - -.  Sedan såg jag din insändare i Svenska Journalen och tyckte att ditt projekt  med att sälja frimärken för välgörenhets skull lät väldigt bra. - - Här kommer en liten hög.  Skickar kanske fler vid ett annat tillfälle".
Tjejen har fattat att med med medmänsklighet följer välgörenhet.  Sann medmänsklighet  kan inte stå bredvid och titta på och bara tycka synd om.

Har idag haft möjlighet att vara med på två planeringssammanträden för aktiviteter som främjar goda möten mellan människor.  Det finns många som bryr sig om och som jobbar frivillitgt för mellanmänsklig förståelse.  Ju flera sådana engagerade människor  ju svårare blir det för anti-människorna att göra sig gällande.
Ta väl hand om er själva och dom ni möter.  Ni är alla så dyrbara!
14-åringen och jag en 71-åring tycker  då det.
MVH
Inge Rönnbäck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0